Team4Events 1 jaar

Team4Events bestaat 1 jaar: Terugblik!

Vandaag is het precies één jaar geleden dat we onze event- en promotie activiteiten officieel inschreven bij de kamer van koophandel! Bart nam blauwe muisjes mee naar kantoor om de ‘geboorte’ van dit nieuwe bedrijfsonderdeel van ons te vieren! Het was 6 oktober, we hadden net de zomer achter de rug en hadden veel zin om het tot een succes te maken.

Beschuit met muisjes

En een succes is het zeker geworden, maar het is ook een jaar van de veranderingen. Ik zal in dit blog stil staan bij alle belangrijke gebeurtenissen die we afgelopen jaar hebben meegemaakt.

Geplaatst door Team4Events op vrijdag 14 oktober 2016

Zoals gezegd, werd de start van het bedrijf gevierd met blauwe muisjes. Dit kwam vooral omdat Bart net vader was geworden van een zoon die besloot precies op de dag van te start van Team4Events ter wereld te komen. What are the odds?

We zijn gelijk van start gegaan met de organisatie van een evenementen tijdens de Kampeer en Caravanbeurs in de Jaarbeurs Utrecht. Hier mochten we binnen het thema ‘Duitsland’ bezoekers vermaken en wegwijzen op de beursvloer. Daarna kwamen er veel kleine events, waaronder bij Honda dealer Kneppers in Zoetermeer en ook enkele instore demonstraties bij de Makro in Vianen.

Vakantiebeurs, Makro en Storymakers

Tijdens de wintermaanden begon vooral de voorbereiding richting de vakantiebeurs in Utrecht en de Caravana in Leeuwarden. Hier mochten we voor Campingnavigator en Campingbooking beurspersoneel en promo’s regelen ter introductie van hun nieuwe loyaliteitsprogramma de Best Deal card. Daarnaast hadden we ook een eigen stand via onze website Kids-campings.com die bemand moest worden met experts.

Intussen volgden er meer acties bij de Makro. Instore, sampling, van alles en nog wat hebben we gedaan. Erg gaaf, en soms erg last-minute, maar hierdoor konden we wel vaak wekelijks mensen aan het werk zetten.

In maart mochten we helpen met het event Storymakers van influencers bureau CherryLAB uit Amsterdam. Een event waarbij bloggers en andere social influencers in contact komen met bedrijven in het toerisme. Wij verzorgden een deel van het event en waren hier maar wat trots op!

Bart gaat, Dana komt

In april van dit jaar kwam Bart – die het bedrijf als projectmedewerker was gestart – met het nieuws dat hij niet meer verder wilde. Hij had inmiddels 7 jaar verdienstelijk bij Team4Animation gewerkt en had zijn handen gezet aan de opstart van het nieuwe bedrijf, maar vond dat het tijd was om zelf verder te gaan en plaats te maken voor een nieuw persoon.

Diegene konden we gelukkig snel vinden en toen Bart begin juni definitief bij ons wegging, waren we blij om te melden dat Dana hem zou opvolgen. Het grote voordeel was dat Dana zo de lopende projecten direct kon overnemen en ook een deel van de zomer van Team4Animation kon meepakken.

Dit gedeelte met Team4Animation was belangrijk voor Dana om zo een groot deel van de medewerkers te leren kennen die in de zomer voor Team4Animation op campings werken. We willen namelijk ook bij Team4Events het persoonlijke contact bewaren waarbij we elke medewerker en elke opdrachtgever écht kennen. Alleen zo kunnen we de kwaliteit van onze medewerkers die we inzetten goed bewaken. De medewerkers poule van Team4Events is dan ook altijd gevuld met oud (en oud-oud) medewerkers die ook voor ons hebben gewerkt als animateur of animatrice in de zomer.

Zomer

Tijdens de zomer zaten we niet stil. We hebben nog enkele events gedraaid voor WFM People, waar we intensiever mee zijn gaan samenwerken. Ook mochten we onlangs in september nog een teambuildingsdag organiseren voor de ROC in Helmond, waar we 150 studenten mochten trainen en een geweldige introductieweek hebben georganiseerd.

Het voorlopige laatste event was voor het Franse verkeersbureau dat in Amsterdam een persbijeenkomst had voor France Montages, een ensemble van verkeersbureaus in de Franse Alpen die in contact wil komen met Nederlandse journalisten en bloggers.

Goed jaar?

De vraag is natuurlijk nu: was het een goed jaar? Ja! We hebben onze omzetdoelstelling niet gehaald, maar die was achteraf voor jaar 1 ook wel erg ambitieus. Als je in een lopend boekjaar wisselt van projectmedewerker, komt dat natuurlijk de cijfers ook niet ten goede. Maar… als je wilt groeien, moet je eerst zaaien en een basis neerzetten. Dat hebben we gedaan. We merken nu al dat we veel bekender zijn en inmiddels via-via veel afspraken krijgen bij klanten! Ook de animateurs van de zomer 2017 weten ons nu goed te vinden.

Kortom: de kop is er af en we gaan met 300% energie het nieuwe jaar in! We willen dus komend jaar vooral verder groeien met meer opdrachtgevers. Dit is goed mogelijk, want we zien al dat er veel zaken beginnen te rollen. Mocht je dus op zoek zijn naar een stel geweldige, enthousiaste, pro-actief en zelfredzame medewerkers om je event mee op te fleuren, dan weet je ons te vinden!