meertalig personeel Team4Events

Meertalig personeel

Op het gebied van personeel zijn er natuurlijk trends. Waar is op welk moment de meeste vraag naar? Uiteraard zijn er standaard eisen zoals gemotiveerd en goedlachs personeel. Bijna ieder bureau geeft dit als USP aan maar wat onderscheidt ze nou echt? Eén van onze USP’s is dat wij meertalig personeel hebben. En nee, niet alleen Engels. Want iedereen in Nederland spreekt tegenwoordig toch Engels? Of op zijn minst Nederlish…

Hoe komt het dat ons personeel meertalig is?

Alle medewerkers die voor Team4Events aan de slag gaan hebben één of meerdere zomers in het buitenland gewerkt voor Team4Animation. Door 2 maanden of langer in het buitenland te wonen en werken, met constant buitenlanders om je heen, schakel je al snel in de vreemde taal. Mijn eerste jaar werken in Frankrijk dacht ik daar wel even aan te komen met mijn HAVO 5 Frans. Maar dat viel me toch zwaar tegen! De basis die ik op school heb geleerd heeft mij zeker geholpen in het sneller oppakken van de Franse taal, maar was verre van voldoende om mezelf uit te drukken in verschillende situaties. Na ongeveer 2 maanden konden zelfs de Fransen mijn accent niet meer horen.

Iedereen geeft tegenwoordig aan wel 3 of 4 talen te kunnen spreken, vaak alleen op basis van de middelbare school. En daar maken wij het verschil!

Het voordeel aan meertalig personeel

Er zitten meerdere voordelen aan het inzetten van meertalig personeel. Op internationale beurzen komt ons personeel goed van pas in het aanspreken en informeren van buitenlandse bezoekers in het Engels, om vervolgens te switchen naar de taal van de bezoeker. Nu denken veel mensen, waarom niet gewoon in het Engels als de bezoeker dit ook spreekt? Door je aan te passen aan de bezoeker zal diegene zich meer op zijn/haar gemak voelen, de bezoeker respecteert het feit dat jij moeite doet en je zult indruk maken en jezelf onderscheiden op een beurs met tientallen exposanten. Zo mochten wij laatst een groep Franse kinderen verwelkomen in Nederland. Hoe fijn dat zij in een vreemd land in hun eigen taal begeleid konden worden!

meertalig personeel

Naast de internationale beurzen, worden wij ook benaderd door internationale klanten. Vanaf kantoor kunnen wij de klant ook direct helpen in het Engels of Frans. Een Franssprekende klant waardeert het erg om met de hostesses die hij inzet Frans te kunnen spreken. Ook al is het niet altijd noodzakelijk voor de werkzaamheden, maakt dit het klantencontact wel persoonlijker en waardevoller.

Persoonlijke voordelen van het spreken van meerdere talen

Aan het spreken van meerdere talen zit geen nadeel, alleen maar voordelen. Niet alleen op professioneel gebied, maar ook persoonlijk. Door het beheersen van de Franse taal heb ik vrienden in meerdere steden in Frankrijk waar ik wekelijks contact mee heb. Een ander voordeel is dat wanneer ik op vakantie ga, ik vaak uit mijn woorden kom zonder over te gaan op Engels. Ik weet hoe fijn wij Nederlanders het vinden als mensen zich hier aanpassen, dus probeer ik dat ook altijd te doen!

Mocht jij op zoek zijn naar meertalig personeel, neem dan gerust contact met ons op.