Koppel online beleving aan je event

We investeren veel in offline marketing in de vorm van Events, sampling, direct marketing – waarschijnlijk de hele reden waarvoor je op onze site zit. Online gooien we budget naar SEO, Adwords, facebook marketing. Maar waar zit de koppeling?

Die maken wij. Door de jaren heen hebben we veel ervaring opgedaan in online marketing – voornamelijk bij een jongere doelgroep. Niet alleen budget naar SEA, social advertising en SEO, maar veel content, vlogs en aantrekkelijke social branding. De kracht zit hier uiteindelijk in de aantallen.

De vraag of we even iets ‘viral’ kunnen maken. Da’s een heel bijzondere truc en je hebt hier uiteindelijk niet zo veel invloed op. Wat wel helpt, is te kijken wat iets viral maakt, en wat doen ‘de grote namen’. Ik denk echter niet dat je doel moet zijn iets viral te maken – het zou prachtig zijn, maar je publiek prikt makkelijk door het commerciële doel erachter heen.

Wat proberen we offline te bereiken? Beleving. En dat is iets wat we makkelijk door kunnen trekken naar online. Van een goede actiepagina tot liveblogs en -vlogs vanaf je event. Maar we denken ook groter: wat dacht je van een audit om bloggers te werven die kennishouder zijn over het onderwerk waar jij een focus op wilt? Zo maken we van jouw blog of nieuwspagina een kennisplatform.

Bloggen en vloggen is groot, maar moet nog volwassen worden. Dat gaat gebeuren, en snel. Zorg dat je die belangrijke contentboot niet mist!

Kijk voor een idee van ons portfolio op zomerjobs.nl/blog, glamping.nl of gardameer.nl.