Een groots event voor een MKB

Afgelopen weekend mochten we bij Kneppers Autobedrijf in Zoetermeer ondersteunen in de organisatie van hun bedrijfsfeest. Een feest om iets van te leren.

Het bedrijf is in 1966 opgericht door ‘vader’ Jan, en bestaat nu dus 50 jaar. Zoon Richard staat inmiddels al 12 jaar aan het roer van het autobedrijf, dat begon als dorpsgarage, en inmiddels dealer is van Honda, Mitsubishi en Daihatsu. Maar hoe maak je een event voor een klein bedrijf een succes, met de juiste uitstraling en binnen budget?

Voor Richard Kneppers is er één gouden regel: wat je doet, moet je heel goed doen. Dat geldt voor de hoge kwaliteit Japanse auto’s, maar ook voor de cadeautjes die hij klanten geeft. Als je pepermuntjes weggeeft, moet dat van King zijn, en mooi gepresenteerd worden. En als je een bedrijfsfeest voor je klanten organiseert, zorg je dat ze niet voor een kop koffie en een punt slagroomtaart naar je toe komen.

Met een Barista (vanuit een Piaggio Ape), Schoenmaker Tico (uit het Guinness Book of World Records), hoogstaande catering, een poffertjeskraam, professionele kinderanimatie, goochelaar Steve Carlin en een gratis opfriscursus van een rijschool beleefden de klanten van Kneppers een geweldige dag. Ze kwamen inderdaad niet voor niets.

Moet dat heel veel kosten? Goedkoop zal het nooit worden, maar met een goed lokaal netwerk hoeft het ook niet de hoofdprijs te kosten. En, getuige het oerwoud aan bloemen, kaartjes en flessen wijn nu in de showroom, levert het minstens zoveel op.

schmink-en-springkussen kinderen-foto-pikachu heidi-ketting zingen-barista-gezellig schoenpoetser-tico barista-kneppers-1